Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

25 Şubat 2009 Çarşamba

PUZZLE LARIN EFENDİSİ!!!!!






















Bu yazı, azim, kararlılık ve örnek alınası bir başarı öyküsüdür. Öykümüz bundan 3 yıl önce bana çok sevdiğim bir arkadaşımın bir puzzle alması ile başladı. Büyük bir hevesle başladım puzzleı yapmaya ama o dönemde taşınmamız gerektiği ve benim henüz puzzleımı bitirmediğim için yaptıklarımı bozarak kutuya kaldırmak zorunda kaldım :( Ama o değerli puzzle orada kapalı kutularda kalmamalıydı. Yeni evimizde sevgili puzzle ımı yeniden yapmaya koyuldum. Bu sefer de yine benim dışımda nedenlerden puzzleımı kutusuna kaldırdım. Zaten bir şeyi ilk demede yaparsam yaparım, yapamazsam ikinci denemede asla olmaz, üçüncüye kalır başarı.
Bu sefer de bu kural bozulmadı benim açımdan ve ben puzzleımı bu kez ne pahasına olursa olsun bitirme kararı ile ( Puzzle bir Dali tablosu. Salvador Dali sergisinden sonra heveslenip ) üçüncü kez başladım.
Bu denememde yine olmayacak, bitmeyecek diye çok alay ile karşılaştım.Bana bu konuda inanan kişi bulmakta zorluk çektim. Ama ben sağır bir kurbağa olmayı yeğledim, onları dinlemedim ve büyük bir kararlılıkla puzzleımı hergün yaptım. En tıkandığı zamanlarda en azından 1 parça yerleştirdim.Kendi kendime hep asla vazgeçme, asla pes etme dedim!!!!
Ve bütün bu çabalarım sonuç verdi, puzzleım dün bitti!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ailemle en son parçanın yerleştirilmesini devlet törenlerini aratmayacak görkemde bir törenle alkışlar eşliğinde tamamladığımda yaşadığım mutluluk tarifsizdi :)
Mutluyum, gururluyum ve kendime bayılıyorum :)
Şimdi artık cep telefonumun ekranını duvar kağıdı olarak süslemekte.

Böyle bir yazının 5000 parça için falan olduğunu düşünenleriniz olabilir. Dürüst olalım işin aslı öyle değil. Bütün bu yaptığım patırtı sadece 1000 parçalık bir puzzle için :) Ama bu kararlılık sonucunda hedeflerim artık daha da büyüdü.Yeni hedefim 1500 parça. Fakat bundan ev halkımın henüz haberi yok aramızda kalsın :)
Eh bütün bu azim ve çabadan sonra kendimi bir puzzle gurusu ilan etme hakkını kendimde görerek bu konudaki tecrübelerimi siz sevenlerimle paylaşmak, sizlere bu yolda önderlik etmek, kendi yolunuzu bulmanızda yardımcı olabilmek için puzzle sırasında yapmanız ve yapmamanız gerekenleri , puzzle ın faidelerini yazmak istiyorum.
Puzzle Yaparken Neler Yapmalısınız?
1. Puzzle için önce bir süre kullanmayacağınız bir alan seçerek puzzle ekipmanlarınız ile o alanı işgal ediniz :)
2.Puzzle ın en büyük faidelerinden biri de derin bir konsantrasyon içinde olmanız ve böylelikle zihninizi dinlendirebilmeniz. Bu getiriden yararlanmak için puzzleınız ile hergün ilgilenin çok ilerleme kaydetmeseniz bile boş boş bakmadan olası parçaları araştırınız.O günü hiç parça yerleştirmeden bitirseniz bile yine de denemiş oldunuz,aksiyonu ertelememiş oldunuz :) Bravooo!
3. Puzzle yaparken parçaları önce şekillerine sonra ilgili bölgeye ait desenlerine göre sınıflandırınız. Sistematik çalışmak şart.
4.Klasik şekilde önce çerçevesini yaparak başlayınız ardından sadece bir bölgeye saplanıp kalmadan elinizdeki puzzle parça sayısını parçaları yerleştirerek azaltmaya çalışınız.
5.Gurur tablonuz belirginleşmeye başladıkça şevkiniz artacak ve daha hızlı, bir örgü misali tamamlayacaksınız eserinizi :)
Puzzle Yaparken Neler Yapmamalısınız?
1.Asla sıkılırım diye düşünmeden kendi çapınıza göre bir puzzle seçiniz.İlk puzzle ınızı 3000 parça ile denemeye kalkmanın anlamı yok :)
2.Ve bunları biz zaten biliyoruz 1000 parçalık bir puzzle yaptın ( ilk puzzle ım değil, en uğraştıranı oldu )başımıza uzman kesildin demeden, az laf çok iş felsefesi ile aksiyona geçiniz :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder