Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

11 Ağustos 2009 Salı

İŞİNİ İYİ YAPANI…

Başlığa aldanıp da hemen bir küfür sallayacağımı sanmayın :)

Aksine, sözün devamının ne kadar anlamlı olduğuna dair olacak yazacaklarım.

Fethiye’de çok güzel kuru kahve satan bir yer var. Aslında baharat falan da satıyor ama ben kahvesine bayılıyorum. Hatta Eminönü’ndeki Kurukahveci Mehmet Efendi’nin kahvesinden bile çok beğeniyorum.

Küçük bir dükkân...

Bayramlarda dükkânın önünde kuyruk olurmuş. Fethiye’nin geleneklerinden biri gibidir o kuyrukta bekleyerek kahve almak demişlerdi.

Kuru kahvesi ile Fethiye’ye gitmeden çok önce tanıştığımız için bilerek, isteyerek ve bir de merak ederek gitmiştik kahvemizi almaya. Hatta ilk kez Fethiye’ye gidip de bu kahveyi önceden bilmiş olmamız bize oralarda ayrı bir itibar bile sağlamıştı :)

Kahve almaya gittiğimizde kahvenin güzelliğinden, bir yere giderken hediye olarak götürdüğümüzden bahsederken dükkân sahibi sakin amcamız bir taraftan da orada öğretmenlik yapan birinin siparişini hazırlıyordu. Yanlış hatırlamıyorsam o paket de Bitlis’e gönderilmek üzere hazırlanıyordu. Siparişi hazırlanan öğretmen bey de bizim düşüncelerimize katıldı ve biz hep birlikte o küçük dükkânda bir övgü, beğeni fırtınası yarattık :)

Bizim konuşmalarımız sona erip, sıra dükkân sahibi sakin amcaya gelince bütün bu söylediklerimiz sanki hiç söylenmemiş gibi “ İşini iyi yapanı dağda da bulurlar” dedi ve aynı sakinlikle siparişleri hazırlamaya devam etti.

Sözün doğruluğu ve dükkân sahibi sakin amcanın gösterdiği tevazudan öyle etkilendim ki bu sözü sık sık kendime hatırlatır oldum.

Fethiyeli bir arkadaşım yeni döndü İstanbul’a ve dönerken bana kahve almak istediğinde dükkân kapalı olduğu için alamadığını söyledi. Olsun, varsın alamasın, hatırlamış ya benim ne kadar sevdiğimi o kahveyi o da yeter :)

Ve yeniden hatırlattı ya dükkân sahibi sakin amcanın o sıradanlıkla söylediği sözleri o da yeter bana!...


6 yorum:

  1. nasıl kahve kokusu geldi burnuma şuan bir bilsen :)

    YanıtlaSil
  2. Hayat felsefem..bunun üstüne kurulu.Çocuklar bıktı bu sözü benden duymaktan..Ama haklıyım ne yapayım..

    YanıtlaSil
  3. NEFİSE, sana katılmamak elde değil.

    YanıtlaSil
  4. Bu işini iyi yapanların dükkanları bazen akla gelmeyecek yerlerde bulunduğundan kulaktan kulağa denilen yöntemle pazarlamalarının yapılması gerektiğini düşünmekteyim. Mesela ben şimdi Nane Şekerimden Fethiye'deki bu kuru kahveciyi öğrendim ya eğer yolum o tarafa düşerse ne yapıp edip bulacam o dükkanı :)

    YanıtlaSil