Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

1 Aralık 2009 Salı

HEZİMET

Bir şeyler oldu son zamanlarda bana. Yemek yapmak istediğimde elimden pek de iyi şeyler çıkaramaz oldum.

Önce beşamel sos sıralama karışıklığı ile başlayan bu durum en son Çikolatalı Beze yapma hamlem ile devam etti.

İlk yaptığım yemeğin yaprak sarması olduğuna güvenerek her yaptığım ilk denemenin istenen sonuca ulaşacağını da bilir(i)dim.

Geçen gün de ilk kez çikolatalı beze yapmaya karar verdim. Ekledim, çırptım, karıştırdım malzemeleri ama öyle kıvamlı bişi olmayıp, küçük parçalar halinde şekillendiremeyince ben de yaratıcılığımı kullanayım bari deyip tepsiye bütün malzemeyi döküp fırınladım.

Hayalimde tepsinin içinde kabaran kocaman bir beze var :)

Ama sonuçta fırından çıkan mamul pek öyle olmadı. Evdekilere yedirince babam” Nane Şekeri, bu gayet güzel bişey (!) olmuş ellerine sağlık” dedi. Annem ise “Aaa bak ne güzel ıslak kek gibi olmuş çok lezzetli “dedi ben karşılarında sinirden tepinirken.

Düşünsenize kıtır kıtır beze yapmak istiyorsunuz ve benzediği şey “ıslak kek”!!!!

Benim de mi genlerimle oynandı? Ben de mi genetiği değiştirilmiş bir Nane Şekeriyim? Nerede benim topraklarından dünyanın en ünlü aşçılarının çıktığı memleketimin doğal genlerim?

Ama pes etmedim şu beze olayını tekrar deneyeceğim bakalım bu sefer yola beze yapmak için çıkıp sonuçta mantı kıvamında bir şey mi yapacağım?

Deneyip göreceğiz…

Neyse bu sefer de kimse zehirlenmedi hane halkımdan çok şükür :)

Not: Bildiğiniz, denenmiş beze tarifiniz varsa insaniyet namına bana yazınız n’olur.Ben hep böyle denemelerle ailemin ve çevremdekilerin sağlığını daha fazla tehlikeye atmak istemiyorum :)


4 yorum:

  1. Nanem şekerim en zor şeyleri yapmak zorunda mısın ilk denemelerinde. Beze epey zor bir iştir, çırpması vs. Hiç denemeye kalkışmadım valla, senin ıslak kekten daha tuhaf birşey çıkarabilirdim ortaya. "Bir Dut Masalı" ve "Acemi Aşçı" nın bloglarını bir karıştır bakalım, uygun bir tarif çıkar belki.
    Sevgiler ve engin mutfak başarıları dileklerimle:))

    YanıtlaSil
  2. Eh düzenli olarak yermek yapmama lüksüm olduğu için ben de kafama eseni yapmaya çalışıyorum işte :)
    Dediğin blogları bir ara tırımlarım, çok sağol :)

    YanıtlaSil
  3. Ben ıslak keki bezeden daha çok seviyorum. Hane halkının yerinde olsam çok mutlu olurdum :)

    YanıtlaSil