Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

3 Aralık 2009 Perşembe

YENİ AY


Ben de nihayet gittim, gördüm salgın serimizin ikinci bölümünü.

Öncelikle ilk filmden daha çok özenildiğini ve daha güzel olduğunu söylemeliyim. Yeni Ay, kitapların içinde depresif yönü en yüksek ve en durağan olanı ve film de doğal olarak bu nedenle ilkine göre daha durağan. Bu noktada uçan vampirler falan bekleyenler var ise biraz hüsrana uğrayabilirler.

Film, çok abartılmadan bir aşk hikâyesi olarak düşünülerek izlenirse daha mantıklı olur diye düşünüyorum. Öyle fazla anlamlar yüklemeye, vampirler aslında şöyle, kurt adamlar böyle olmalı yaklaşımı filmin tadını kaçıracaktır.

Filmde Edvırd ve Ceykıp ay parçalarının ne kadar göz doldurucu olduğunu bir kez daha tanık oluyorsunuz :)

Bana ilginç gelen, dikkatimi çeken sahneleri de belirtmek isterim. Ceykıp kardeşceğizimin ( bakın üstüne basaaa basa kardeşim diyorum burada sonradan başka şeyler düşünülmesin hakkımda : D) Bella kızımız motosiklet kazası geçirdiğinde müdahale sahnesindeki görüntüsü çok hoştu.

Edvırd’ın Bella’nın öldüğünü sandığı sahnedeki görüntüsü çok komikti, bir süre sonra Edvırd’dan “Nayııır!!!! Nolamaaaaz!!!” demesini beklemedim değil :D

Bana göre en göz dolduran sahnelerden ve karakterlerden bir Volturigillerden Aro idi. Çok başarılı bir seçim olmuş. Bir taraftan Aro’nun susuzluğunu giderme isteği ile mücadelesi, diğer yandan özel yeteneklere olan merakına yenik düşmesi, bu arada zarafetinden hiç bişey kaybetmemesi ama aniden ortaya çıkan psikopat yanını oyuncu süper verebilmiş. Bayıldım.

İzleyici profiline bakmamız da keyifli olacak diye düşünüyorum. Çünkü nerdeyse bütün salon yanında “Bu filmin neresi hayranlık uyandırıyor?Benim burada işim ne?” diye etrafa bakan Y kromozomlu arkadaşlar ve onların yanında “Allahım bunu bile anlamıyor” diye bakan fazladan X kromozomlu arkadaşlarla doluydu :) Hatta yanımdaki kızın erkek arkadaşı Edvırd’ın nasıl olup da gün ışığında bazen parlayıp bazen parlamadığını sordu (mantıksız gelmiş işte :)).Kız da böyle bir soruyu nasıl sorabilirsin ses tonuyla “Çok basit , diğerinde güneş ışınları direk geliyordu burada değil!cık..cık..cık” şeklinde yanıt verdi :D ben koptum :D

Film çıkışında da sus pus erkekler ve film yorumlarını havalarda uçuran hatunlar şeklinde bir tablo vardı :) Genelde kız arkadaşlarıyla da geldikleri için ( iki tane erkek yoktu valla gruplar içinde ) erkekler kendilerine yakın bulabilecekleri kimseyle yorumlarına girişemediler :)

Özetle, seriyi takip edenlerin izlemesini önereceğim, ama izlemeyenlerin ilk olarak bu seriden başlamasını önermeyeceğim . İlkine göre konu olarak daha durağan olmasına rağmen ilk filme göre daha güzel çekilmiş.

Bana kalırsa izlemeyen ama neresinden başlasam nasıl yapsam diye merak edenler var ise eğer tamamen içine dalmak istiyorum bu akımın derseniz önce kitapları okuyun sonra filmleri sırasıyla izleyin. Yok, bana film yeter derseniz filmleri de mutlaka ama mutlaka sırasıyla izleyin.

Keyifli seyirler…

8 yorum:

  1. Kız yorumları uçuşmaz mı :D edward mı jacob mı anacım hangisi daha tatlı diye öldük bittik hepimiz, hala karar verememiş bir grup bile var:D

    YanıtlaSil
  2. valla bana kurt adam lideri sam de fena görünmedi. bak onu yazmamışım :)

    YanıtlaSil
  3. yüzleri pudralı dudakları kırmızı rujlu adamlar hiç mi hiç ilgimi çekmiyo sevgili nane şekeri:) bu vampir modası geçsin diye bekliyorum daha romantik filmlerin yorumlarında görüşmek üzere:)))

    YanıtlaSil
  4. ben tamamen vampirciyim ceykıb da hoş ama bir emmet kadar bir edward kadar karizmatik değil :b

    YanıtlaSil
  5. Edvırd mı, Ceykıp mı?? Ben bilmiyorum bunları ama bu serinin tümünü izlemem gerektiğine karar verdim aniden :P

    YanıtlaSil
  6. bilicim, bilicim böyle şekilci olmamak lazım dimi güzelim :) burada önemli olan renkleri kaşı gözü diil mükemmel sevgili olgusu :) bir de böyle bak, ve en ksıa sürede görüşelim, uzatmayalım daha fazla :)

    Loana,o filmde karizmatik olmayanları saymak daha kolay olur sanırım kurdu, vampiri insanı birsürü mahlukat karizma içinde duruyorlar öööylecene :)

    DaiSy,sen sor bana gülüm, ben sana kısa bir eğitimle bilir kişi yapıveririm seni :)

    YanıtlaSil
  7. edward nayıırr nolamaaazz dese cidden komik olurdu gözümde bir an canlandı da :D

    YanıtlaSil
  8. o zaman gizemli aşk filmimiz bir komediye dönüşürdü Culiciğim :)

    YanıtlaSil